اختصاصی عیال | کیک پژو بزرگ می‌شود – عیال


کار و بار شیر فرانسوی سکه است و همه چیز از رشد درآمد و سود شرکت فراسوی پژو سیتروئن در نخستین فصل از سال ۲۰۱۸ گزارش می‌دهد

عیال | بخش مالی و اقتصادی نیوزگزاری اخیرا رویترز در گزارشی نیوز از سود بالای پژو در فصل اول سال ۲۰۱۸ و رشد ۴۲ درصدی درآمد این شرکت فرانسوی داده است. پژو که مالک کنسرسیوم بزرگی از خودروسازان بین‌المللی است اخیرا پس از خرید سهام اپل/واکسهال و نیز توسعه سرمایه‌گذاری‌های خود رد بخشی از نقاط کمتر توسعه یافته جهان توانسته رشد چشمگیری را در زمینه سود و درآمد به ثبت برساند. گفته می‌شود این مجموعه توانسته در پاسخ به تقاضای انبوه ایجاد شده، عرضه خودرو به بازارهای جهانی را به میازن ۴۴ درصد افزایش دهد.
این اتفاق در حالی رقم خورده که تا پیش از این ما همواره شاهد کاهش سهم و نیز افول سطح درآمد و سوددهی شرکت فرانسوی بودیم اما حالا با کمک مجموعه جدید اوپل-واکسهال این شرکت توانسته سهم بیشتری از بازار اروپا و جهان را از آن خود کند و درآمد فصل بهار را در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۲/۲۲ میلیارد دلار برساند. ژان پاپتیست کاتلیون مدیر مالی این گروه صنعتی در این باره اعلام کرده : «رشد قدرتمند اخیر پژو سیتروئن پایه مناسبی برای ادامه راه در ماه‌ها و سال‌های آتی خواهد بود.»
پژو که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در بدترین دوره خود به لحاظ وضعیت درامدی قرار داشت، به لطف برخی اصلاحات و توسعه بازارهای خود توانسته از ابتدای سال ۲۰۱۵ مسیر اصلاح را در پیش بگیرد. از جمله عواملی که موجب شده تا این مجموعه بتواند به این سطح از موفقیت برسد افزایش بیش از ۴۳۸ هزار دستگاهی در میزان تحویل خودرو در فصل اول سال است. بر این مبنا مجموعه خودروسازی پی‌اس‌ای که قبلا شامل پژو، سیتروئن و دی‌اس بود بعد از خرید اوپل و واکسهال توانسته‌ با رشد ۳/۱۲ درصدی در مجموع میزان تحویل خودروهای این برند، درآمد شرکت را به خوبی افزایش دهد. درآمد اوپل –واکسهال نیز بدون اشاره به دوره قبلی از سوی پژو حدود ۹/۵ میلیارد دلار برآورد شده است. گویا دلیل رونق گرفتن برند اوپل عرضه دو کراس‌اوور جدید گرنلند و کراسلند است که از سوی خریداران به خوبی خریداری می‌شود. این روند اگر ادامه پیدا کند احتمال موجب شود تا اوپل-واکسهال پس از سال‌ها به سوددهی برسد.
گفته شده در برند پژو عامل اصلی رشد فروش ناشی از تقاضای بالا برای دو محصول ۵۰۰۸ و ۳۰۰۸ به عنوان دو شاسی‌بلند اسپورت و اقتصادی است. مجموعه این عوامل باعث شده تا سهام شرکت در بازارهای اروپایی به میزان ۸/۲ درصد رشد یافته و سهامداران شرکت را به آینده این برند امیدوار کند.
کاتلیون مدیرمالی شرکت در این راستا اعلام کرده:‌« زمان ان رسیده تا مجموعه ما سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد و در این راستا نقطه شروع افزایش فروش در بازار بزرگ چین است.پژو توانسته در این بازار در سه ماهه نخست سال با افزایش ۸/۱ درصدی در میزان تقاضای محصولاتش مواجه شود»

بازدید اپلیکیشن 15 , بازدید سایت 15