تویوتا با ارزش‌ترین برند صنعت خودرو در سال۲۰۱۸ – عیال


عیال، محمدحسین شاوردی | موسسه آمریکایی میلوارد براون با انتشار لیستی از ۱۰۰ برند برتر جهان در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد شرکت خودروسازی تویوتا با رشدی ۵درصدی در زمینه ارزش برند، همچنان باارزش‌ترین شرکت خودروسازی جهان است. تویوتا توانسته با رشدی ۵درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ و رسیدن به مرز ۳۰ میلیارد دلار ارزش، بالاتر از شرکت‌هایی نظیر ودافون، زارا، اوراکل، هواوی و اچ‌اس‌بی‌سی بانک در رتبه ۳۶ام باارزش‌ترین برندهای جهان قرار گیرد.

میلوارد براون اعلام کرده رشد ارزش برندها در سال ۲۰۱۸ با حدود ۲.۱ درصد رشد که بهم عنی افزایشی ۷۵۰ میلیارد دلاری است، بهای برندهای ۱۰۰گانه لیست خود را حدود ۴/۴ تریلیون دلار برآورد کرده است.

نکته جالب داستان نسبت ارزش ۳ برند نخست صنعت خودرو به کل ۱۰۰برند نخست این لیست است که به کمتر از ۲درصد ارزش کل این لیست محدود می‌شود. جالب است که کل ارزش ۱۰ برند صنعت خودروسازی جهان ۱۴۹.۶میلیارد دلار است که امسال با رشدی ۷درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ مواجه شده است.

اما شرکت ژاپنی تویوتا که برای هفتمین سال متوالی این عنوان را به خود اختصاص داده توانسته با ارزش دقیق ۲۹.۹۸۷ میلیارد دلاری بالاتر از مرسدس بنز و ب.ام.و دو رقیب سرسخت آلمانی خود در رتبه نخست برترین برندهای صنعت خودرو قرار گیرد. افزایش تقاضا برای اس یووی‌های کوچک و بزرگ این شرکت از جمله دلایل رشد ارزش برند این شرکت در سال ۲۰۱۸ است.

دو شرکت آلمانی بنز و ب.ام.و هم پشت سر تویوتا، امسال رقابت سختی را بر سر عنوان دومی رقم زده‌اند که در نهایت مرسدس بنز توانسته به کسب رتبه دوم نائل آید. این شرکت مشهور آلمانی در حالی این عنوان را به دست آورده که امسال رشدی ۹درصدی در زمینه ارزش برند را تجربه کرده به طوری که رقم ارزش این شرکت هم‌اینک به حدود ۲۵.۶۸۴ رسیده است.

ب.ام.و دیگر برند مشهور آلمانی اما ضمن رشدی ۴درصدی توانسته ارزش برند خود را به بیش از ۲۵.۶۲۴میلیارد دلار برساند. موسسه میلوارد براون اعلام کرده رشد ارزش برند ب.ام.و به دلیل افزایش تقاضا برای محصولات این کشور در چین، روسیه و برزیل بوده است.
فهرست سایر برندهای این لیست هم شامل فورد، هوندا، نیسان، آئودی، تسلا، سوزوکی ماروتی و فولکس واگن است که به ترتیب در رتبه چهارم تا دهم قرار گرفته‌اند.

ارزش برند شرکت‌های فورد، هوندا، نیسان، آئودی، تسلا، سوزوکی ماروتی و فولکس واگن به ترتیب معادل ۱۲.۷۴۲، ۱۲.۶۹۵، ۱۱.۴۲۵، ۹.۶۳۰، ۹.۴۱۵، ۶.۳۷۵ و۵.۹۸۶ میلیارد دلار بوده است که در اغلب موارد با رشد همراه شده است.

در واقع به غیر از فورد که از ارزش برندش حدود ۴درصد افت کرده همه این شرکت‌ها رشد ارزش داشته‌اند و این بین تسلا با یک خیز عظیم و ۶۰ درصد توانسته خود را به یک قدمی آئودی برساند. روند افزایش ارزش برند این شرکت نشان می‌دهد دهه آینده دهه تسلا است و این برند پیشرو احتمالا خواهد توانست سلطه خود را بر بازار خودروهای الکتریکی گسترش دهد.

در عین حال این برای نخستین بار است که برند سوزوکی توانسته به این رتبه دست پیدا کند و خود را به فهرست ده خودروساز نخست جهان برساند. نکته دیگر این فهرست ادامه سیر صعودی دو شرکت پیشرو تسلا و فولکس واگن است که در زمینه تولید خودروهای برقی و بنزینی /دیزلی در جهان پیشتاز هستند.

میلوارد براون دلیل اصلی افزایش چشمگیر رشد ارزش برندهای خودروسازی را ظهور خریداران متمول در دانسته ضمن اینکه افزایش تقاضای جهانی برای خرید شاسی‌بلند و نیز تقاضا برای خودروهای با تکنولوژی مدرن از جمله دلایل موفقیت بالای صنعت خودرو در سال ۲۰۱۸ است. این موسسه پیش‌بینی کرده بازار چین همچنان می‌تواند موتور محرک صنعت خودروسازی باشد گرچه رشد اندک تقاضای خودرو در اروپا و آمریکا ادامه مسیر این صنعت را برای برخی از گیمگران با کندی مواجه کرده است.

بازدید اپلیکیشن 22 , بازدید سایت 22