خیز خودروسازان چینی‌ برای افزایش فروش – عیال


عیال| سال ۲۰۱۹ سال بسیار سختی برای خودروسازان حاضر در بازار چین است. از یک سو تنگنای جنگ تجاری باعث افزایش هزینه‌ها و کاهش توان سرمایه‌گذاری خواهد شد در حالی که خودروهای الکتریکی به شکلی روزافزون عرصه را بر محصولات بنزینی و دیزلی تنگ می‌کند. حال در این شرایط گیمگران بومی صنعت خودرو چین تلاش دارند فروش خود را افزایش دهند. جیلی، هاوال، دانگ فنگ و سایک از جمله شرکت‌هایی هستند که برنامه‌های خود را اعلام کرده‌اند. برای نمونه گریت‌وال مالک دو برند وی و هاوال اعلام کرده می‌خواهد طی سال جاری میلادی فروش خود را تا ۱۴ درصد افزایش دهد. گریت وال که سال ۲۰۱۸ مجموعا ۱٫۰۵۳ میلیون دستگاه خودرو در بازار چین فروخته، با تاسیس یک کارخانه جدید که ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو را در سال دارد، تلاش می‌کند تا نرخ تولیدش را از مرز ۱٫۲ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ عبور دهد. دانگ فنگ شریک ایران خودرو هم که در بازار چین با تعداد زیادی از برندهای مطرح بین‌المللی در زمینه مونتاژ خودرو همکاری دارد، در بخش مونتاژ محصولات نیسان به دنبال رشد ۱۰ درصدی تولید است. جیلی هم با عرضه شش محصول تازه قصد دارد رشد ۱۰درصدی را برای خود در سال ۲۰۱۹ در بازار چین محقق سازد و موقعیت خود را به عنوان بزرگترین خودروساز چینی حاضر در بازار شماره یک جهان حفظ نماید.. این موارد در حالی رخ داده که پس از شش ماه از آغاز کاهش فروش خودرو در چین، دولت این کشور وارد کار شده و به دولت‌های محلی و استانی دستور داده برای خانواده‌های فاقد خودرو یا دارای خودروهای قدیمی یارانه خرید خودرو در نظر بگیرد. برخی تحلیلگران نظیر رابین زو از موسسه سنفورد سی. برنشتاین، با اعلام نارضایتی از سیاست‌هایی مبهم دولت در صنعت خودرو چین، این روش مداخله را عامل ناامیدی سرمایه گذاران خارجی از ادامه کار دانست.

بازدید اپلیکیشن 41 , بازدید سایت 41