ناکامی گیمگران زن که فالوئرهای زیادی دارند – عیال


آیا داشتن فالوئر زیاد به معنی موفقیت کلیپ‌های گیمگر در گیشه است؟ پاسخ این سوال ساده است و نیاز به حساب و کتاب ندارد. کافی است بدانیم فقط یکی دو گیمگر هستند که حضورشان در یک کلیپ گیشه آن را تضمین می‌کند. منتها برای رسیدن به یک پاسخ مستدل، سراغ چهار گیمگر زن رفتیم که در اینستاگرام صاحب رکورد برخورداری از فالوئر هستند: مهناز افشار، الناز شاکردوست، بهنوش بختیاری و سحر قریشی.

ابتدا تعداد فالوئر هر کدام را مرور کرده و نقبی به آخرین کلیپ‌هایی که روی پرده داشته اند، زده ایم. میزان فروش آن‌ها نسبتی با تعداد فالوئر‌های میلیونی این گیمگران ندارد. اگر ۷ میلیون نفر به تماشای کلیپ مهناز افشار می‌رفتند کلیپ او با میانگین بلیت ۱۰ هزار تومانی صاحب رکوردی دست نیافتنی می‌شد. نمی‌توان بر اساس تعداد فالوئر گیشه کلیپ یک گیمگر را محک زد. این دو، مقولاتی جدا از هم هستند.

مهناز افشار
تعداد فالوئر: ۷، ۸ میلیون دنبال کننده
فروش آخرین کلیپ: چندی پیش لس آنجلس – تهران با گیم مهناز افشار اکران شد که این کمدی به فروش ۶ میلیون و ۸۰۰ میلیون تومانی دست یافت. مهناز افشار نقش اصلی زن کلیپ را برعهده داشت. فروش کلیپ متوسط است و البته نمی‌توان سهم افشار را در این فروش زیاد دانست. سهم اصلی به تم کمدی، حاشیه‌ها و البته پرویز پرستویی برمی گردد. افشار پیش از آن دارکوب را روی اکران داشت؛ یک کلیپ جدی که البته سارا بهرامی نقش اصلی اش را گیم کرده است. دارکوب ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشت که خب رقم ناچیزی است.

جایگاه در سینما: مهناز افشار مدت‌ها برچسب گیمگری تجاری بر پیشانی داشت، اما آهسته آهسته توانایی خود را اثبات کرد و حالا یکی از گیمگران توانمند سینمای ما است که مورد توجه کارگردان‌ها مطرح قرار می‌گیرد. طبعا موفقیت یا ناکامی خانم افشار در سینما ربطی به میزان فالوئرهایش ندارد و کسانی پیگیر کلیپ هایش هستند که در طول سال سینما جزو دغدغه‌های شان تعریف شده.

بهنوش بختیاری
تعداد فالوئر: ۶۱۸ میلیون دنبال کننده
فروش آخرین کلیپ: بهنوش بختیاری این روز‌ها آستیگمات را بر اکران دارد که فروش آن از ۲۰۰ میلیون تومان گذشته. او نقشی کوچک گیم کرده. پرفروش‌ترین کلیپ او در سال جدید لازانیا است: ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان. یک کلیپ کمدی که خب این میزان فروش را نمی‌توان «بالا» محسوب کرد. کمدی ضعیف دم سرخ‌ها دیگر کلیپ بختیاری است که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشت. او در این کلیپ هم نقش فرعی ایفا کرد. بختیاری یک نقش کوچک در مرداد هم داشت؛ کلیپی که فقط ۱۱۱ میلیون تومان فروخت.

جایگاه در سینما: همچنان در ذهن قاطبه مخاطبان به عنوان گیمگری شناخته می‌شود که فقط از پس کار‌های کمدی برمی آید. بهنوش بختیاری، اما در چند کلیپ نشان داده در نقش‌های جدی صاحب استعداد است. از جمله من، مرداد و حالا آستیگمات. خانم بختیاری برای اهل سینما هم به عنوان گیمگر نقش دو شناخته می‌شود. فالوئر‌های بی شمارش هم او را در اینستاگرام می‌خواهند و گرنه باید فروش کلیپ هایش در گیشه سر به فلک می‌کشید.

الناز شاکردوست
تعداد فالوئر: ۳، ۶ میلیون دنبال کننده
فروش آخرین کلیپ: امسال کلیپی از الناز شاکردوست اکران نشده. سال پیش خفه گی ساخته فریدون جیرانی با گیم متفاوت شاکردوست به فروش ۴ میلیارد تومانی دست یافت. بخشی از این فروش را باید به پای نوید محمدزاده و بخش دیگری را به حساب توجه ویژه منتقدان و سخت پسند‌ها گذاشت. شاکردوست در چند سال اخیر کم کار شده و گیشه کلیپ هایش موفق نبوده است.

جایگاه در سینما: الناز شاکردوست هم جزو گیمگرانی است که برای تغییر مسیر دورخیز کرده. حاصل این تلاش سال پیش در خفه گی به بار نشست و شاهد نقشی متفاوت از این گیمگر بودیم. شخصیت او در کلیپ جیرانی نسبتی با کاراکتر‌های شیک همیشگی نداشت. گیم شاکردوست حالا مورد توجه سخت پسند‌ها است، ولی کلیپ هایش توسط همین دسته دیده می‌شود؛ آن‌ها که علاقه‌مند به سینما هستند. اگر قرار بود فالوئر‌ها به کمک گیشه کلیپ هایش بیایند باید فروش خفه گی آنقدر می‌شد که صدر جدول باکس آفیس ۹۶ را در اختیار می‌گرفت.

سحر قریشی

تعداد فالوئر: ۶۰۱ میلیون دنبال کننده
فروش آخرین کلیپ: سحر قریشی امسال کلیپ روی پرده نداشته است. از او سال پیش خالتور روی پرده رفت که ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش کرد. به خاطر سحر قریشی؟ با قاطعیت نمی‌توان تاثیر او بر گیشه این کمدی را نادیده گرفت، اما وقتی می‌دانیم دیگر کلیپ او یعنی پا تو کفش من نکن فقط یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته صورت مسئله تغییر می‌کند.

جایگاه در سینما: از گیمگرانی است که تهیه کنندگان غالبا به منظور فروش بیشتر کلیپ از او استفاده می‌کنند. به همین خاطر است که هنوز شاهد یک گیم متفاوت از سحر قریشی نبوده ایم. سال پیش که او یک تئاتر گیم کرد این نکته برجسته شد که قریشی می‌تواند نقش خوب هم گیم کند اگر به او میدان داده شود. سحر قریشی در طول مدت گیمگری مورد توجه کلیپ و تله کلیپ‌هایی بوده که هدف اول و آخرشان درآمد است. در موارد زیادی چنین فرمولی که برای قریشی اتخاذ شده، پاسخ داده، اما نه متناسب با تعداد فالوئر‌هایی که دارد.

منبع: عیال

بازدید اپلیکیشن 2 , بازدید سایت 2