گرانی دوباره خودروهای مونتاژی – عیال


عیال| باورش سخت است اما خودروهای مونتاژی هم کم کم به سرنوشت محصولات وارداتی دچار می‌شوند. پس از آنکه شوک ارزش و رشد تعرفه واردات ضربه سختی به بازار خودروهای وارداتی زد، حالا تنگنای جدید برجام و تغییر و تحولات سریع در عرصه بین الملل موجب شده برخی از خودروهای پسابرجامی با رشد قیمت چشمگیر، بهایی حدود دو برابر سال ۹۶ پیدا کنند.
برای نمونه هیوندای آی۲۰ که به عنوان اولین محصول پسابرجامی کرمان موتور توانست در سال ۹۶ بیش از ۷ هزار دستگاه فروش داشته باشد، با رشدی ۶۰ میلیونی نسبت به نخستین روزهای ورود به بازار ایران هم‌اینک بهایی ۱۳۵ تا ۱۴۰ میلیون تومانی به خود گرفته است. این خودرو که چندی پیش با رشد قیمت ۱۵ میلیونی، رسما بهایی ۱۱۵ میلیونی در نمایندگی داشت اخیرا پس از تغییرات دلار، تا مرز ۱۴۰ میلیون تومان هم خرید و فروش شده و در بازار به شدت کمیاب شده است.

مدل آی ۱۰ این شرکت هم به عنوان یک مینی کار شهری با رشدی فزاینده از ۹ تا ۱۳ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و روی عدد ۹۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. مدل مونتاژی دیگر هیوندای یعنی اکسنت هم با رشدی ۱۷میلیونی اخیرا بهای خود را به مرز ۱۳۳ میلیون تومان رسانده است.

اما هرچه در بالاترین بخش خودروهای داخلی نوسانات قیمت بیداد می‌کند، در پایین‌ترین بخش بازار که با خودروهایی مثل پراید در اقسام ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۳۲ و ۱۵۱ رونق دارد افزایش قیمت چندان چشمگیر نبوده و نوسانات وضعیتی کاملا معمولی دارند. بر این مبنا مدل ۱۱۱ هاچ‌بک ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را اخیرا تجربه کرده و روی مرز۲۴ میلیون تومان ثابت مانده است.

خودروهای خانواده تیبا هم افزایش بهای چندانی نداشته است. به طوری که تیبا۲، تیبا و ساینا در عمده گالری‌ها با ثبات قیمت همراه بوده‌اند.

محصول اخیرا محبوب شده ۲۰۷ اتومات اما یکی از مواردی است در این اوضاع ناآرام راه افزایش قیمت را در پیش گرفته است. نمنه اتومات این خودرو اخیرا با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، بهایی ۶۳ میلیون تومانی در بازار دارد.

بازار خانواده ۲۰۶ هم در دو نوع تیپ ۲ و تیپ۵ با رشد قیمتی ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان همراه بوده و بررسی نمایشگاه‌های سطح شهر از ثبات در تقاضای این محصول حکایت دارد.

خانواده دنا در اقسام معمولی، پلاس و توربو پلاس هم با اندکی کاهش قیمت، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در روز گذشته افت داشته‌اند. این سه مدل هم اینک در بازار به بهای ۴۸، ۵۹ و ۶۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

محصولات خانواده ساندرو اما گرانی شدیدی را تجربه کرده‌اند که به حدود ۲میلیون تومان می‌رسد. طبق ادعای فعالان بازار، گرانی این خودروها به دلیل احتمال ترک ایران از سوی رنو بوده است. ساندرو اتومات و دستی هم‌اینک به بهای ۶۶ و ۵۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

نسخه اصلی
دولتی ترین خودروهای ایران
مجله ماشین » ایرانی
تلاطم در بازار خودروهای مونتاژی
هیوندای آی۲۰ هاچ‌بک ۱۵میلیون گران شد
کد نیوز: ۵۷۲۸۴ بازدید: ۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ – ۱۱:۳۱
هرچه در بالاترین بخش خودروهای داخلی نوسانات قیمت بیداد می‌کند، در پایین‌ترین بخش بازار که با خودروهایی مثل پراید در اقسام ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۳۲ و ۱۵۱ رونق دارد افزایش قیمت چندان چشمگیر نبوده و نوسانات وضعیتی کاملا معمولی دارند. بر این مبنا مدل ۱۱۱ هاچ‌بک ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را اخیرا تجربه کرده و روی مرز۲۴ میلیون تومان ثابت مانده است.
فرادید| باورش سخت است اما خودروهای مونتاژی هم کم کم به سرنوشت محصولات وارداتی دچار می‌شوند. پس از آنکه شوک ارزش و رشد تعرفه واردات ضربه سختی به بازار خودروهای وارداتی زد، حالا تنگنای جدید برجام و تغییر و تحولات سریع در عرصه بین الملل موجب شده برخی از خودروهای پسابرجامی با رشد قیمت چشمگیر، بهایی حدود دو برابر سال ۹۶ پیدا کنند. برای نمونه هیوندای آی۲۰ که به عنوان اولین محصول پسابرجامی کرمان موتور توانست در سال ۹۶ بیش از ۷ هزار دستگاه فروش داشته باشد، با رشدی ۶۰ میلیونی نسبت به نخستین روزهای ورود به بازار ایران هم‌اینک بهایی ۱۳۵ تا ۱۴۰ میلیون تومانی به خود گرفته است. این خودرو که چندی پیش با رشد قیمت ۱۵ میلیونی، رسما بهایی ۱۱۵ میلیونی در نمایندگی داشت اخیرا پس از تغییرات دلار، تا مرز ۱۴۰ میلیون تومان هم خرید و فروش شده و در بازار به شدت کمیاب شده است.

هیوندای آی۲۰ هاچ‌بک ۱۵میلیون گران شد

به گزارش فرادید، مدل آی ۱۰ این شرکت هم به عنوان یک مینی کار شهری با رشدی فزاینده از ۹ تا ۱۳ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و روی عدد ۹۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. مدل مونتاژی دیگر هیوندای یعنی اکسنت هم با رشدی ۱۷میلیونی اخیرا بهای خود را به مرز ۱۳۳ میلیون تومان رسانده است.

اما هرچه در بالاترین بخش خودروهای داخلی نوسانات قیمت بیداد می‌کند، در پایین‌ترین بخش بازار که با خودروهایی مثل پراید در اقسام ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۳۲ و ۱۵۱ رونق دارد افزایش قیمت چندان چشمگیر نبوده و نوسانات وضعیتی کاملا معمولی دارند. بر این مبنا مدل ۱۱۱ هاچ‌بک ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را اخیرا تجربه کرده و روی مرز۲۴ میلیون تومان ثابت مانده است.

هیوندای آی۲۰ هاچ‌بک ۱۵میلیون گران شد

خودروهای خانواده تیبا هم افزایش بهای چندانی نداشته است. به طوری که تیبا۲، تیبا و ساینا در عمده گالری‌ها با ثبات قیمت همراه بوده‌اند.

محصول اخیرا محبوب شده ۲۰۷ اتومات اما یکی از مواردی است در این اوضاع ناآرام راه افزایش قیمت را در پیش گرفته است. نمنه اتومات این خودرو اخیرا با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، بهایی ۶۳ میلیون تومانی در بازار دارد.

بازار خانواده ۲۰۶ هم در دو نوع تیپ ۲ و تیپ۵ با رشد قیمتی ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان همراه بوده و بررسی نمایشگاه‌های سطح شهر از ثبات در تقاضای این محصول حکایت دارد.

هیوندای آی۲۰ هاچ‌بک ۱۵میلیون گران شد

خانواده دنا در اقسام معمولی، پلاس و توربو پلاس هم با اندکی کاهش قیمت، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در روز گذشته افت داشته‌اند. این سه مدل هم اینک در بازار به بهای ۴۸، ۵۹ و ۶۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

محصولات خانواده ساندرو اما گرانی شدیدی را تجربه کرده‌اند که به حدود ۲میلیون تومان می‌رسد. طبق ادعای فعالان بازار، گرانی این خودروها به دلیل احتمال ترک ایران از سوی رنو بوده است. ساندرو اتومات و دستی هم‌اینک به بهای ۶۶ و ۵۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

مجموع اتفاقاتی که در بازار خودروهای مونتاژی در حال وقوع است نشان می‌دهد هرچه یک خودرو قطعات خارجی‌ بیشتری داشته باشد، گرانی را در ابعاد بزرگتری تجربه می‌کند. در کل به نظر می‌رسد هر اندازه میزان داخلی سازی خودروها بیشتر باشد، قیمت آن محصول با شتاب کمتری افزایش می‌یابد. این یعنی خودروهای با ارزبری بالا به واسطه رشد قیمت دلار مزیت خود را برای مونتاژ از دست داده و به لحاظ قیمتی فرق چندانی با نمونه وارداتی ندارند.

بازدید اپلیکیشن 48 , بازدید سایت 48